Sunday, August 23

Menu Ke 2 hari berpuasa..

hari ini hari ke 2 aku berpuasa.. baru jew lepas masak menu untuk berbuka nanti.. aku bukanlah pakar dlm masak memasak ni..takyah nak hipokrit okey...ade aQu kisah?wakaka.. seperti biasa adik aku jd chef ari ni.. aku setakat tolong kacau..tlng gaul..tolong potong2 ape yg patut tu boleh la..tp kalo msk sayur tu aku reti la..bab2 gulai,kari ke msk asam..huhuhu..surender dulu..

so menu kami berbuka nanti..

  • Rendang daging + paru (rondang minang..wallawey
  • sayur taugeh + daun kucai goreng
  • cekodok ala2 cucur udang cicah ngan sos cili buatan sendiri..(sedap giler)
  • kerang rebus di cicah dgn sos cili td.
  • soya bean kot rsnye..

aku pun tgh berkira2 ni..nak off diet ke xmoh yew..waduh.. bikin pusing memikirkannya.. tp aku ada jalan..aku nak try teh herba orang kampung yg adik aku punyer..tp jenis serbuk..waduh.. bole telan ke idak nanti.. tp yg pastinya aku mau ape yg aku mkn ari ni tidak terlekat sedikit pun pada tubuh bdn ini..wakakka....ari ni pun x gi membuang...tak mkn SIY..camni lah..aku ni bab melawas mmg susah... tp bila mkn SIY..ari2 aku membuang..siap lemak2 tu sekali keluar..sorry bab sensor terkeluar plak..ngeee!~

hari ini InsyaALLAH kalo badan ni larat..gi detim ngan treadmill aku.. berat bdn alhamdulillah..masih 93kg..biar makin turun..jgnlah makin naik..amin amin



No comments:

Post a Comment