Tuesday, September 29

Menu diet - 28Sept (Isnin)

yuhhu...ari ni aku memulakan diary diet ku setelah sekian lama menyepi..now i start diet with SIY kotak yg ke 4 botol ke 4..ari raya petama sampai raya ke bape tah aku dah bedal 3botol.. just in case sbb makan tak hengat dunia...raya..kohkoh.. tp menu2 dia agak gempak jugak.. so kantoi kan diri dgn sengaja..so xleh nak salahkan SIY..wahaha..

ok my menu diet ari nie..

Bfast
- ayam msk kicap (bhgian dada) ngan nasi suku

wakakka..pagi2 dah melantak nasi..berat sket menu aku pg nie..

lepas 20-30min aku pun amik SIY..yum2..

yg peliknya aku rs ari nie mcm 1st time aku SIY..rs haus..kerap ke toilet..huhuh....toksid menu raya la nie..wakaka..xper..aku rela..nasib baik toilet beberapa langkah dr workstation..huhuhu.. nak membuang ke..nak ape ke..senang jew..skrg ni pun x peak season..

sehingga kul 12 aku dah abiskan 2liter air suam2 suku..wahaha..seyes rs haus..then aku kerap ke toilet buang air kecil & 2 kali gak melawas sbb smlm aku start dengan SIY yg mlm dulu..

so lunch aku rs kenyang..xder nak mkn pe..cuma mengadap kerepek ubi yg Zack bawak..2 gelas gak air suam aku kerjakan..waahahaha..

Minum Petang
ari ni asik mengunyah jew..tak kerepek ubi..kerepek yg dr indonesia (yg pahit kecik2 tu) maid Mr Hira yg bawak dari indon..kohkoh..ada kek lapis sarawak ngan kek roll tu...ngap2 gak la sehingga aku balik..kohkoh..

sehingga kul 530 aku dah berjaya abiskan 3 liter air suam..caiyok2!

balik2 terus siapkan SIY yg customer order ..org yg terbaik membalut kesemua brg2 ni adik aku...die pandai budget nak gunakan kertas minyak tu..kejap jew die wat..kalo aku mau terkial2..mau courier SIY jap lagi kat batu caves POS LAJU tutup kul 8..sok pagi udah sampai ke destinasi..aku cuba memastikan barang sampai pada customer tepat pada masanya... alhamdulillah ramai dah ber SIY dan percaya dengan kegempakkan berdiet dengan SIY..

jum usaha sama2 geng!

lepas gi antar kat pos laju ngan adik aku (merempit jew) siap2 mau pergi gym udah..

so cambiasa standby 1liter air suam lagi...

dlm 1 setengah jam gak arr kat gym ari nie..jalan kat treadmil 20min..sit up 100kali...senaman kaki 200kali..cycle 15min

balik singgah kedai mamak malek (uptown) beli tosai sama roti nan untuk aku, idut & mak..

so hehehe..lewat gak mkn td..kul 10lebey...kohkoh..

skrg ni kat cc sambil minum green tea teh boh ...

ringkasan :-
Bfast
- nasi suku + ayam msk kicap (suku)
- SIY selepas 20min bfast
2liter air suam shingga kul 1tengahari
Lunch
- air suam 2 gelas
- mkn kerepek ubi
Minum Petang
- kerepek ubi/kek lapis indon/kek roll
1liter air suam sehingga kul 530ptg
Gi gym kul 830 sehingga kul 10mlm..
Supper
- roti nan kuah dal
1liter air suam lg shingga kul 1030 mlm
Kuar gi cc..sambil bertenet sambil minum air green tea teh boh..

No comments:

Post a Comment